خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/10/30 - 13:29
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
متفکر آزاد:

دولت بدون دخالت شرکت‌های واسطه نسبت به پرداخت حقوق معلمان خرید خدماتی اقدام کند

عضو هیأت رئیسه مجلس با انتقاد از عدم پرداخت حقوق معلمان خرید خدمات آموزشی که بیش از 4 ماه به تأخیر افتاده است، گفت: آموزش و پرورش با حذف شرکت‌های واسطه‎ای مستقیماً با نیروهای خرید خدمات آموزشی قرار داد منعقد و حقوق این عزیزان را پرداخت کند.

روح اله متفکرآزاد  در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت  با انتقاد از کوتاهی وزارت آموزش و پرورش، سازمان اداری و استخدامی و سازمان برنامه و بودجه در قبال معلمان خرید خدمات آموزشی، عنوان کرد: در حالیکه ظرفیت کلاس‌های خالی درس در ابتدای مهرماه توسط این عزیزان تکمیل نشد اما هنوز بعد از گذشت 4 ماه از شروع سال تحصیلی پرداختی توسط دولت به آن‌ها انجام نشده که این ظلم بزرگی در حق این معلمان است.



نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: پرداخت حقوق معلمان خرید خدمات آموزشی باید اولویت اصلی آموزش و پرورش و سازمان برنامه و بودجه باشد.



وی تصریح کرد: با این شرایط پرداخت حقوق، چطور می‌توان انتظار داشت معلم بدون دغدغه ذهنی در کلاس درس حاضر و اقدام به تدریس کند. شأن و جایگاه معلم برای ما مهم ترین مسئله بوده که با این نحوه مدیریت به هیچ عنوان موارد مد نظر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مبنی بر شأن معلم رعایت نمی‌شود.



عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس افزود: پیشنهاد مشخص ما این است که وزارت آموزش و پرورش و سازمان برنامه و بودجه با حذف شرکت‌های واسطه‌ای به صورت مستقیم با معلمان خرید خدمتی قرارداد منعقد کرده و حق و حقوقشان را پرداخت کنند.



متفکر آزاد یادآور شد: اگر همین امروز این معلمان خرید خدمات آموزشی در کلاس‌های درس حاضر نشوند، بار آموزشی 22 هزار کلاس خالی به دوش چه کسی خواهد بود؟ اعتراض این معلمان به حق است و باید حق و حقوق آن‌ها را به موقع پرداخت کرد./



پایان پیام

  • کد خبر : 374900
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار